Recenzie retro Black Panther: Chadwick Boseman este singurul adevărat rege

cu aproximativ patru ore înainte de a se sparge că Chadwick Boseman a murit după o luptă de patru ani cu cancerul de colon, i-am spus fiicei mele că vreau să re-redactez Black Panther. A crescut cu Universul Cinematic Marvel și sunt atât de norocos să împărtășesc cu ea o dragoste a acestor povești de benzi desenate. Ne-am propus să ne bucurăm de film când s-a întors acasă după vacanța ei de la sfârșitul verii, apoi a lovit catastrofa. Chadwick Boseman a jucat o mulțime de roluri celebre, dar regele T’Challa este regretatul actor la o mulțime de mituri. În timp ce marca o schimbare de echilibru în Universul Cinematic Marvel, Black Panther a marcat și o schimbare culturală sau, cel puțin, începuturile unuia.

Cu toate acestea, Black Panther nu a debutat în filmul său solo. Chadwick Boseman a câștigat rolul și și-a făcut debutul pe ecran ca T’Challa în căpitanul America: Războiul Civil. În acel film, T’Challa este o figură la fel de puternică, care nu se aliniază nici cu Cap sau Iron Man. Este un observator extern care are o participație foarte personală în rezultatul filmului. În timp ce Cap și Iron Man se bat amândoi fără sens și se desparte de Răzbunători, T’Challa nu face aceleași greșeli. El începe filmul ca un bărbat afară pentru răzbunare și îl încheie ca un om care caută dreptate. (Chiar salvează viața bărbatului pe care a vrut să -l ucidă întregul film.)

Acest arc continuă în Black Panther, în timp ce se confruntă cu uciderea lui Michael B. Jordan, vărul său și un bărbat care a fost subsumat de răzbunare. Totul culminează cu decizia lui T’Challa de a -l pune pe Wakanda pe scena internațională pentru a deveni pe deplin o parte a comunității globale.

X

Mario Kart DLC Gold Rush.mp4

0 secunde de 12 minute, 40 de secunde

Trăi
00:00
12:40
12:40

Dar mai întâi, să vorbim despre valoarea reprezentării

În aceste perioade politice ludice, „reprezentarea” a devenit un cuvânt cheie politic care vă oferă probabil un anumit sentiment sau altul. Acest sentiment se bazează probabil pe care ideologia politică te agați. Cu toate acestea, reprezentarea este un concept uman foarte simplu, apolitic. În SUA, oamenii de identificare albă privesc ceva mai mult decât machiajul rasial pentru reprezentarea lor. Când eram copil, copiii mei cu părul brun voiau, în mod normal, să fie Han Solo, iar copiii blond și-au dorit în mod normal să fie Luke Skywalker. Cu toate acestea, l -am ales întotdeauna pe Luke pentru că am legat de el într -un mod semnificativ. Nu l -am cunoscut niciodată pe tatăl meu. Deci, când am văzut că Luke nu l -a cunoscut niciodată pe tatăl său, a fost special. În acea perioadă, au fost puține personaje în mass -media copiilor ale căror mame nu știau cine sunt tații lor. (Ca nu cumva să fie judecată aspru de publicul puritanic.)

Pentru copiii negri și maro, nu aveau astfel de opțiuni. Pentru că au jucat pretenții cu personajele Star Wars, au avut Lando și asta este. (Fără respect față de cel mai neted pirat spațial din orice galaxie prevăzută.) Pentru prima dată într -un film Marvel Studios, oamenii cu piele neagră și maro le -au depășit pe cei cu piele albă în distribuție. Nu numai asta, aceste personaje trăiau într -o societate frumoasă, dinamică și futuristă.

Imagine cu ajutorul Marvel Studios

După cum a scris regizorul Ryan Coogler în amintirea sa pentru Chadwick Boseman:

„De obicei, am vorbi despre patrimoniu și despre ceea ce indică a fi african. Atunci când se pregătea pentru film, el ar fi avut în vedere fiecare decizie, fiecare alegere, nu doar pentru modul în care s -ar reflecta asupra lui, ci și a modului în care aceste alegeri ar putea reverbera. „Nu sunt pregătiți pentru asta, ceea ce facem…” „Acesta este Star Wars, acesta este Domnul inelelor, dar pentru noi… și mai mare!”

„El mi -ar spune asta în timp ce ne străduiam să terminăm o scenă dramatică, întinzându -se în prelungiri duble. Sau în timp ce era acoperit de vopsea corporală, făcându -și propriile cascadorii. Sau prăbușindu -se în apă frigidă și tampoane de aterizare din spumă. Aș da din cap și aș zâmbi, dar nu l -am crezut. Habar n -aveam dacă filmul va funcționa. Nu eram sigur că știam ce fac. Dar mă uit în urmă și îmi dau seama că Chad știa ceva ce nu am făcut cu toții. Juca jocul lung. Toate în timp ce puneți în muncă. ”

Boseman s -a gândit profund la personajul și lumea pe care a locuit -o. El și Coogler au discutat despre infracțiunile militare Wakandan, optând pentru a evita să le facă pe toți să se îmbrace la fel sau să stea cu precizie militară. Soldații Wakandan au dansat și au cântat în timpul încoronării regelui lor. Salutul lor a fost special (întotdeauna brațul drept peste brațul stâng, modul în care vor fi prezenți faraonii egipteni pentru înmormântare). Când a venit momentul pentru T’Challa și tatăl său, interpretat de legenda cinematografiei sud -africane, John Kani, au luat o decizie în ziua de a vorbi în Xhosa, cu Boseman Learning Lines traduse de Kani în ziua filmărilor. Ideea lui a fost ca Killmonger să ceară să fie înmormântat în afara Wakanda și în oceane cu strămoșii săi.

Formula de origine Marvel Studios la Play in Black Panther

Imagine de Matt Kennedy cu ajutorul Marvel Studios

Imaginile de debut solo din MCU urmează de obicei o formulă. Eroul începe într -un loc de confort, dar dorind. Se confruntă cu un proces și ies la un erou.Trebuie să suferi o pierdere și să lupte cu o versiune întunecată a lor înșiși. În cazul în care Black Panther reușește cu adevărat este să facă din Killmonger un personaj simpatic și să -și bage reflectarea întunecată a lui T’Challa în traume reale. Nu este nimic inexact cu privire la motivul pentru care Killmonger este supărat, în special în ceea ce privește situația popoarelor asuprate din punct de vedere istoric din lume. Acesta este, de fapt, ceva care, de asemenea, deranjează T’Challa, dar, în timp ce copilul regelui despre care vorbește Killmonger este doar teoretic pentru el.

În cazul în care T’Challa și -a abandonat căutarea pentru răzbunare, Killmonger a devenit subsumat de a sa. A devenit mai întâi ucigaș pentru stat și apoi pentru bani. Când și -a atins în cele din urmă obiectivul, o preluare a lui Wakanda, el a fost în poziția de a înarma fiecare oraș din lume cu propriul super -erou. Dar nu asta a făcut el. El a vrut să facă război lumii, dar a ars toată planta în formă de inimă, ceea ce ar putea face oamenii săi egali. Ca orice despot, Killmonger se temea de egalitate. Da, a vrut să -i facă pe oameni negri și maro devotați de el puternic, dar nu la fel de puternic ca el însuși.

În lupta împotriva controlului regatului său, T’Challa a lovit lovitura care a pus capăt lui Killmonger. Cu toate acestea, chiar și la sfârșitul luptei lor a vrut să -și ierte și să -și salveze viața, nu a vărsat nici măcar mult mai mult sânge. Killmonger, sau Erik Stevens a.k.a. Copilul N’Jadaka din N’Jobu, a sfârșit atât de pierdut în furia și dorința de răzbunare, încât abia după ce a fost rănit mortal, încât a fost capabil să recunoască apelul care este Wakanda.

T’Challa este atât un supererou, cât și un rege

Imagine cu ajutorul Marvel Studios

Chadwick Boseman, pe deplin conștient de responsabilitatea rolului său, a trebuit să întruchipeze atât un supererou, cât și regele celei mai puternice națiuni de pe Pământ. Dacă T’Challa „Gone Dark Side”, ca Killmonger, ar fi putut prelua cu ușurință lumea dacă ar fi vrut. Nu avea nevoie de Infinity Stones, doar tehnologia lui Shuri și o armată de super-soldați. Cu toate acestea, la fel ca Supermanul lui Christopher Reeve sau căpitanul Americii al lui Chris Evans, T’Challa este un caracter moral pur. El nu revendică coroana pentru că este dreptul său de naștere sau calea sa către putere. El preia atât mantaua Black Panther, cât și regele dintr -un sentiment de responsabilitate și datorie. De asemenea, el vede cum politica Wakandan de a ignora lumea exterioară este defectuoasă atât la nivel macro, cât și la una personală. El este respins când Zuri, interpretat de Forest Whitaker, își dezvăluie tatăl său și -a ucis fratele și și -a abandonat nepotul.

Totuși, moralitatea personajului nu l -a împiedicat pe Boseman să joace T’Challa ca fiind badass complet. Scena de deschidere, unde luptă cu o miliție care a răpit femei și copii, iar lupta de cazinou în cel de -al doilea act este deosebit de nemaipomenită. T’Challa este greu, nemilos uneori, dar niciodată fără compasiune. Dacă Boseman ar trăi, T’Challa ar fi putut continua să devină genul de instituție cinematografică pe care o fac astăzi Spider-Man, Batman sau Superman. Boseman a fost genul de actor a cărui performanță îi oferă lui T’Challa un fel de fundație pe care o astfel de personaj are nevoie, dar le permite altor actori să se bazeze pe acest rol. Boseman știa că acest rol era mai mare decât el însuși. Ca și personajul, mai degrabă decât să se comporte egoist, a muncit și mai mult pentru a se asigura că T’Challa a devenit cu adevărat nemuritor.

Viitorul Black Panther fără Chadwick Boseman

Imagine cu ajutorul Marvel Studios

În noaptea în care s -a rupt vestea trecerii sale, suficienți fani au lamentat ce se va întâmpla cu Black Panther 2, aceasta a fost în tendință pe Twitter. Da, acest lucru este cu un gust prost, dar este sinistru. Boseman l -a făcut pe T’Challa atât de iubit, fanii nu s -au putut abține să nu se simtă jefuiți de șansa de a -l vedea la fel de multe imagini în mișcare, cum am luat Cap sau Robert Downey Jr. Pentru a reforma rolul sau nu, Black Panther are un viitor. În benzi desenate, Shuri a purtat mantaua pentru o perioadă și Letitia Wright s -ar putea potrivi pentru continuarea. De asemenea, Nakia, interpretată de Lupita Nyong este un alt candidat care a devenit Black Panther. În cele din urmă, Universul Marvel va fi repornit și altcineva va prelua rolul lui T’Challa pentru o nouă generație.

Cu toate acestea, la fel cum nu am uitat Christopher Reeve sau Adam West, Chadwick Boseman va dura pentru totdeauna. Alegerile pe care le -a făcut, de la accentul lui T’Challa până la stilul său până la moralitatea sa, vor informa portretele viitoare într -un fel sau altul. Așadar, este un cadou că avem acest film (împreună cu celelalte apariții ale sale în MCU), care ne oferă cel mai bun T’Challa. Acestea sunt imagini în mișcare care vor fi transmise din punct de vedere generațional, cum ar fi Star Wars sau James Bond sau Batman sau Superman. Este firesc, în special în această epocă de aur a filmelor de benzi desenate, să lamine ceea ce nu vom primi. Cu toate acestea, așa cum T’Challa ar fi cu siguranță de acord, trebuie să ne amintim să apreciem ceea ce avem.

Chadwick Boseman a lăsat o marcă de neșters pe cinematograf. Cu toate acestea, darul (și, uneori, blestemul) de a juca o pictogramă a culturii pop este că durează pentru totdeauna. Chadwick Boseman, la fel ca T’Challa, și -a pus totul în munca sa și a făcut -o nu pentru agrandizare, ci pentru a lăsa o moștenire pe carese pot construi pentru totdeauna.

Ce părere aveți despre Black Panther și cum va rămâne moștenirea în urmă de Chadwick Boseman până la testul timpului? Împărtășește -ți gândurile și experiențele în comentariile de mai jos.

Imagine prezentată cu ajutorul Marvel Studios